With the introduction of restrictions on tracking the actions of users of websites, which started with IOS14.5 + and which were accepted by other modern search engines, the possibilities are now limited for timely tracking of the results of Facebook ads and making sound decisions regarding the ads themselves.
Како резултат на ова, приметивме во голема мера намалување на Purchase events на Facebook ads за нашите клиенти кои не беа во корелација со она што можеше да го видиме во Google Analytics. Дополнителен проблем се јави и со доцнење на инфомациите во Facebook Ad Accounts за сите events кои Facebook ги прати (Purchase, Initiate Checkout, Add to Cart, View content и сл.).
Because of this, we currently use 3 ways to send information to Facebook servers:
- Via Facebook Pixel ( Browser Pixel ) - usually everyone has implemented this,
- Via Facebook Conversion API or CAPI ( Server Pixel ) - in addition to Browser Pixel,
- Via Offline Conversion Data ( Offline Data ).
Првите два метода релативно лесно се имплементираат бидејќи и Facebook нуди бесплатни плагини за различни платформи. Проблем со Browser Pixel and Server Pixel е тоа што Facebook ги прати евентите само до 7 дена од моментот на кликање на рекламата, па ако имате продажен процес кој трае повеќе од 7 дена, нема да имате точни информации ниту ќе може правилно да ги оптимизирате Facebook рекламите. Вакви продажни процеси обично се јавуваат при продажба на поскапи производи каде треба повеќе време за да се одлучи купувачот.
На следната слика може да ги видите информациите кои ги добива Facebook преку Browser Pixel-от и преку Server Pixel-от за еден наш клиент.
According to our analysis, the information that Facebook receives from the Browser Pixel and Server Pixel overlap by an average of 85-95%, which means that the Server Pixel has little effect on reporting the results of Facebook ads.
Она што е интересно е дека во последно време за неколку наши клиенти, Facebook добива повеќе информации преку Server Pixel-от отколку преку Browser Pixel-от, како што може да се види и на следнава слика:
With the introduction of Offline Conversion Data , Facebook gets additional information that it compares to its database and based on that it can conclude whether someone who is in Offline Conversion Data, saw an ad and clicked on it. What makes this way different from the other two is that this way you can send information for up to 28 days instead of the 7 days saved in the previous two ways.
This information is sent as Offline event sets - an option available in the Facebook Business manager in the Data Sources section.
After sending the information, Facebook will try to compare and link the information with the information contained in its database via email, phone, name, surname, address and the like.
The current Match rate is around 70-75% for some of our clients, but more importantly, that information greatly influences our Facebook ad optimization decisions. In the following image you can see the information about Website purchases (Browser + Server Pixel) as well as Offline purchases (via Offline Data) and how they affect the total number of orders. For now, we see little impact on retargeting ads as expected because Facebook serves retargeting ads to those for whom it has information.
Under normal circumstances, ads that do not have orders or have a small ROAS (Return on Ad Spend ) would be turned off, but with Offline Data Conversion we get a whole new insight into the campaigns themselves.
На пример, првата кампања нема нарачки преку Browser + Server Pixel но има 2 нарачки преку Offline Data и тоа ја менува сликата за успешноста на таа кампања. Во минатото би ја исклучиле оваа кампања а сега би ја оставиле активна уште неколку дена за да ги видиме резултатите.
Subsequent campaigns also have better results with Offline Data Conversion included. If we analyze the fourth campaign, we will see that we have 14 sales, 7 of which are reported through Browser + Server Pixel and 7 through Offline Data, which increases the success of the campaign by as much as 100%, so we will allocate more funds to this campaign.
Наш заклучок е дека е потребно да се праќаат и Offline Data Conversion бидејќи со тек на време Browser Pixel-от ќе ја изгуби својата функција поради различни политики на приватност а со Offline Data Conversion ќе добиете поточни резултати за Facebook кампањите и ќе може подобро да ги оптимизирате рекламите на Facebook и Instagram.
PRO TIP: За неколку наши клиенти кои користат WooCommerce i Magento2 преносот на Offline Conversions Data кон Facebook го направивме автоматски со поврзување на овие платформи со Facebook преку ZAPIER (https://zapier.com) кој е сервис за пренос на информации од една на друга платформа. Постојат уште неколку вакви сервиси за автоматско пренесување на информациите па проверите дали постои интеграција за вашата платформа.
Related Posts
Things you need to know before hiring a Digital Marketing Agency
Агенциите за дигитален маркетинг играат клучна улога во успехот на бизнисите денес. Со зголемувањето на важноста на интернетот и социјалните медиуми во маркетингот, станува суштинско за компаниите да имаат...
Which tools to use for optimization of your website?
Regularly optimizing your website is key to long-term growth and development of your business. One of the most important factors in attracting visitors and offering a pleasant user experience is...
Google Analytics – demo account
A large part of those who want to learn about Google Analytics, don't have access to a real company account, which is why they find it difficult when they watch or follow trainings, as they cannot immediately apply their knowledge to a real account...